Yorum : Aşk ve Gurur / Jane Austen #Kom

by - Mart 25, 2018

Tür : Roman / Aşk 
Orijinal Adı : Pride And Prejudice
Yayınevi : Rıhtım Yayınları
Çeviri : Yasemin Erdinç
Basım Yılı : 2015
Sayfa : 288
Puan : 4/5

''Jane Austen'in Aşk ve Gurur'unda , taşralı bir beyefendinin kızı Elizabeth Bennet ile soylu ve aynı zamanda çok varlıklı bir adam Fitzwilliam Darcy arasında geçen gerilimli bir aşk hikayesini konu alır . Elizabeth Bennet gözde bekar Fitzwilliam Darcy ile ilk tanıştığında, onu kibirli ve kendini beğenmiş bulur ; Darcy onun parlak zekasına ve zengin fikir dünyasına tamamen kayıtsızdır . Daha sonraları Elizabeth , biricik kız kardeşi Jane ile Bingley'nin arasındaki sorunlu ilişkiye Darcy'nin müdahil olduğunu öğrendiğinde , ondan her zamankinden daha fazla nefret eder . Bunları takip eden olayların renkli komedisinde , Jane Austen bizlere ilk izlenimlerle yargılama yanılgısını gösterirken , taşralı orta sınıf yaşamının arkadaşlıklarını , dedikodularını ve züppeliklerini muhteşem bir şekilde gözler önüne sürmektedir . Yazar muhteşem mekan tasvirleriyle bizi günümüz dünyasından söküp 18.yüzyıl İngiltere'sine götürür. ''

Yine bir 'Vizeler Başlıyor' döneminden merhabalar :)
Aşk ve Gurur'u okumayan bir tek ben kalmıştım sanırım bende okudum. İngiliz Edebiyatına yıllar yıllar önce 'Jane Eyre' ile başlayan aşkım 'Aşk ve Gurur'la da yeniden depreşmiş durumda :)

Kitabın filmini çok öncesinde izlemiştim , olacak olaylara çok az hakimdim ama her zamanki gibi kitaptan okuması da bir başka oluyor .Öyle ki kitabı okuduktan sonra filmini izleyince ilk izlememle aynı tadı alamadım . 
Kurgumuz genç,yakışıklı ve zengin olan Mr.Bingley'in ve onun arkadaşı Darcy'nin Mr.Bennet ve Mrs.Bennet'in kızları olan 5 kız kardeşin yaşadığı yere taşınmaları ile başlıyor . Kitap bize kızların ikincisi olan Elizabeth tarafından anlatılıyor . 

     ''Kadınlar çok zaman gördükleri hayranlığı gözlerinde büyütürler.Zaten erkeklerin de istediği budur.''

Bu kızlar zamanın vermiş olduğu gerekçe ile eş peşinde . Özellikle baba figürünün rahatlığı ve sorumsuzluğu ile 3 küçük kız kardeş ve annelerinin 'zengin damat' istemi tuz biber oluyor bu duruma . Fakat zeki olarak nitelendirilen Elizabeth ve iyimser ablası Jane ailenin en kendini bilen kişileri . 
Darcy ise o dönemin gerektirdiği şekilde bulunduğu sınıf ile kibirli ve gururlu . Mr.Bingley ise Darcy'nin anti-tezi niteliğinde çok sıcakkanlı ve kibar bir kişilik .Kitabın sonrasında ise bol bol dedikodulara , tesadüflere , dedikodulara ve ilk izlenimlerin nasıl yanıltıcı olduğunu görüyoruz .                                         
                                          ''Kibir ve gururu dize getirebilecek tek gerçektir, aşk.''

Austen Elizabeth karakteri ile çok güçlü ve rasyonalist bir kadın karakteri yaratmış . Fakat böyle rasyonalist bir kadının bile ilerleyen sayfalarda insanı zayıf noktası olan 'önyargı' ile hangi durumlara sürüklendiğini görüyoruz . Yazarımız ayrıca 18.yy'ın hakim toplumsal yapısı olan feodal sistemin ve bunun getirdiği hiyerarşiyi daha ilk sayfalardan gözümüze gözümüze sokuyor . Darcy ise kapalı bir kitap gibi anlamak için içini açıp satır satır okumak gerekiyor . Bazen sinirlendiğim kısımlar olsa da kibarlığı ve asilliğiyle kalbimi fetheden bir karakter . 

                                                        "Bedenimi ve ruhumu büyülüyorsun."

Kitap gerçekten herkesin okuması gereken bir kitap . Okumayanların sadece aşk gözüyle bakmamasını öneririm , kitabın içinde o dönemin şartlarının nasıl güzel işlendiğini mutlaka göreceksiniz . Tek eleştirim ise yayınevine malesef. Bu kitap bana bir hediyeydi o yüzden bu yayınevini okudum fakat bol bol yazım hataları ile doluydu . Beni okurken zorlamadı fakat daha iyi bir yayınevinden okumayı yeğlerdim . 


Sizler bu kitabı okudunuz mu ? Okuduysanız neler düşünüyorsunuz veya okumadıysanız okumayı düşünür müsünüz ? Yorumlarını aşağı bırakın :)
Bir sonraki yazı da görüşmek üzere :)

You May Also Like

3 yorum

  1. Favori olmasın mııııı :) Çok güzel bir kitap cidden :)

    YanıtlaSil
  2. En sevdiğim klasiklerden. Yıllar önce Bordo Siyah Yayınları'ndan okumuştum. Farklı bir yayınevinden tekrar okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Aşk acısıyla ilgili olan aşk acısı nasıl geçer başlıklı yazıma beklerim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)
Yorumlarınızı anonim olarak da bırakabilir ve beni bilgilendir butonuna basabilirsiniz :)